Σοβαρές ζημιές στην υπόγεια κοίτη και μπάζα εγκυμονούν κινδύνους
Μπάζα, σκουπίδια, τεράστιες τσιμεντένιες πλάκες μπλεγμένες με πλαστικά, ρούχα, καροτσάκια σούπερ μάρκετ, καρέκλες, ακόμα και μια στέγη από ελενίτ, συναντά κανείς στην κοίτη του Κηφισού, στο υπογειοποιημένο τμήμα της, στο ύψος του Ρέντη.
Με τον εικονολήπτη Γιώργο Μυλωνάκη και τη βοήθεια του σπηλαιολόγου Δημήτρη Θεοδοσόπουλου, η κάμερα του Mega κατέγραψε εικόνες που προκαλούν μεγάλη ανησυχία.
Μεγάλοι όγκοι σκουπιδιών, μπάζων και φερτών υλικών, σχηματίζουν ένα βουνό στην είσοδο του υπόγειου τμήματος στο ύψος του Ρέντη.
«Είμαστε πάνω σε ένα κομμάτι τσιμεντένιο που έχει καταλήξει εδώ και λειτουργεί ως εμπόδιο για όλα τα σκουπίδια και φερτά υλικά που έρχονται. Είναι δεκαετιών αυτά τα σκουπίδια, τα έχει φέρει η ορμή του νερού και έχουν έρθει από όλες τις περιοχές της Αθήνας. Τα νερά που έρχονται εδώ είναι όλα τα νερά του λεκανοπεδίου» είπε ο Δημήτρης Θεοδοσόπουλος.
Τι θα συμβεί αν μια σφοδρή κακοκαιρία χτυπήσει την Αθήνα;
«Αν πέσουν σημαντικές ποσότητες νερού, όπως πέσανε στη Θεσσαλία (κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας Daniel), μιλάμε για πάρα πολλές καταστροφές σε πολλές περιοχές» τόνισε ο σπηλαιολόγος.
Στη διαδρομή, λίγο πριν την υπογειοποίηση του ποταμιού, συναντά κανείς ακόμη και καλαμιές.
Ομάδα σπηλαιολόγων, με επικεφαλής τον Δημήτρη Θεοδοσόπουλο, προσπάθησε να διασχίσει τα 7 χιλιόμετρα της υπόγειας διαδρομής. Όμως σταμάτησαν στα μισά, στο ύψος των ΚΤΕΛ.
«Κατά τμήματα υπάρχουν πολλές συγκεντρώσεις φερτών υλικών με αποκορύφωμα τη λίμνη που ανακαλύψαμε στο ύψος των ΚΤΕΛ όπου πρακτικά έχει φύγει το τσιμέντο και έχει δημιουργηθεί μια λίμνη 2-2,5 μέτρα» εξήγησε.
«Γκρίζα ζώνη» η υπογειοποίηση του Κηφισού
Σύμφωνα με στελέχη της Περιφέρειας Αττικής, οι αρμοδιότητές της αφορούν στον καθαρισμό και την αστυνόμευση των ρεμάτων που καταλήγουν στον Κηφισό.
Πηγές του υπουργείου Υποδομών αναφέρουν ότι ο Κηφισός είναι υδατόρεμα και όχι ποταμός και σύμφωνα με το πρόγραμμα «Κλεισθένης» τα αντιπλημμυρικά έργα στα ρέματα ανήκουν στην Περιφέρεια.
Η υπογειοποίηση του Κηφισού, όπου καταγράψαμε τα περισσότερα προβλήματα παραμένει «γκρίζα ζώνη».
in.gr