ΡεπορτάζΒασίλης Λαμπρόπουλος
Απίστευτο παρασκήνιο, απόκρυψη στοιχείων κι η κρίσιμη για την φονική έκρηξη στα Τέμπη έρευνα, που αρχίζει σχεδόν …δύο χρόνια μετά
Οι δικαστικές αρχές που ερευνούν την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, μόλις το τελευταίο 24ωρο – δηλαδή περίπου 21 μήνες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα – αναζήτησαν τα βίντεο που δείχνουν τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας στην Θεσσαλονίκη, προκειμένου να βρεθεί αν τοποθετήθηκε επικίνδυνο φορτίο που να σχετίζεται με την φονική έκρηξη αμέσως μετά την σύγκρουση των δύο τραίνων!
Το πιο κρίσιμο σημείο της δραματικής υπόθεσης στα Τέμπη αρχίζει να εξετάζεται περίπου δύο χρόνια μετά….
Το εντυπωσιακό αυτό στοιχείο που καταδεικνύει την πλημμελή έρευνα για την τραγωδία, την αργοπορία των αρχών, αλλά πιθανόν και τις ύποπτες μεθοδεύσεις υπηρεσιακών παραγόντων ή κι ιδιωτών αποκαλύπτει το in. Κι αυτό στην συνέχεια αναφορών για μονταρισμένα ηχητικά υλικά, για το εσπευσμένο «μπάζωμα» του σημείου της σύγκρουσης των δύο τραίνων, για μη συνεκτίμηση σημαντικών στοιχείων, για τακτικές καθυστερήσεις της έρευνας με την ευθύνη πολλών παραγόντων κλπ.
«Χάθηκε» υλικό από κάμερες
Στις 28 Φεβρουαρίου 2023 κοντά στον οικισμό του Ευαγγελισμού Λάρισας, επιβατική αμαξοστοιχία της εταιρείας «Hellenic Train» συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία της ίδιας εταιρείας στη θέση «Ευαγγελισμός» με αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ατόμων και τον τραυματισμό δεκάδων άλλων.
Στις 28 Μαρτίου του ίδιου χρόνου νομικοί εκπρόσωποι και τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων είχαν ζητήσει από τους αρμόδιους δικαστικούς λειτουργούς της Λάρισας να ληφθούν τα δεδομένα από κάμερες που καλύπτουν την κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας από την Θεσσαλονίκη στην Λάρισα προκειμένου κυρίως να διερευνηθεί αν είχε παράνομο φορτίο (μη καταγεγραμμένο στα επίσημα παραστατικά) που να σχετίζονται με την πυρόσφαιρα που προκλήθηκε αμέσως μετά την σύγκρουση. Κι η οποία σχετίζεται, σύμφωνα με ιατροδικαστικά πορίσματα κι άλλα δεδομένα, με τον θάνατο 5-7 επιβατών που κάηκαν εν ζωή ενώ ήταν εγκλωβισμένοι μέσα στην επιβατική αμαξοστοιχία. Όμως το αίτημα αυτών των οικογενειών των θυμάτων ικανοποιήθηκε πολλές εβδομάδες αργότερα με αποτέλεσμα οι καταγραφές των καμερών να έχουν «καλυφθεί» κι αλλοιωθεί από νεότερες εγγραφές.
Οι δικαστικοί λειτουργοί της Λάρισας ζήτησαν λοιπόν τον Μάιο του 2023 τις καταγραφές από τους υπευθύνους της εταιρείας που διαχειρίζεται τις κάμερες του σιδηροδρομικού δικτύου. Εκείνοι φαίνεται να του παρέδωσαν 14 CD που όπως ανέφεραν καλύπτουν όλη την διαδικασία φόρτωσης και την κίνηση του εμπορικού τραίνου μέχρι το σημείο της τραγωδίας. Το υλικό αυτό στάλθηκε για ανάλυση σε εργαστήρια της Μ. Βρετανίας και στην συνέχεια στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ, σε μία προσπάθεια να ανασυρθούν – από τις μετέπειτα αποτυπώσεις – εικόνες της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Χωρίς ωστόσο να συγκεντρωθεί σημαντικό εκμεταλλεύσιμο υλικό.
Δεν παραδόθηκε σημαντικό υλικό για την τραγωδία στα Τέμπη
Όμως τα τελευταία 24ωρα οι δικαστικοί λειτουργοί φέρεται να διαπίστωσαν -από τις εκθέσεις ανάλυσης του οπτικού υλικού κι αλλά δεδομένα, που τους εστάλησαν από Αγγλία κι από την ΕΛ.ΑΣ, και τα οποία εντάχθηκαν στην δικογραφία- ότι οι καταγραφές που τους είχαν παραδώσει οι υπεύθυνοι των εταιρειών δεν περιείχαν τις βιντεοσκοπήσεις από το πιο σημαντικό σημείο: το μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης στο οποίο έγινε η φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Απ’ όπου θα φαινόταν δηλαδή τι ακριβώς είχε τοποθετηθεί σε κάθε σημείο του εμπορικού τραίνου.
Τις τελευταίες ώρες λοιπόν οι δικαστικοί λειτουργοί φέρεται να έσπευσαν στη Θεσσαλονίκη για να κατάσχουν το οπτικό υλικό από τις κάμερες του μηχανοστασίου.
Με νομικούς και πραγματογνώμονες να επισημαίνουν ότι «πλέον τώρα, δύο χρόνια μετά είναι αργά. Είναι αδύνατο να βρεθεί οτιδήποτε ενδεικτικό για την συγκεκριμένη διαδικασία στο μηχανοστάσιο της συμπρωτεύουσας. Όμως κι αυτό που συμβαίνει με την απώλεια κι αυτού του υλικού προστίθεται σε σειρά άλλων προβληματικών σημείων στην δικαστική έρευνα. Κι ενώ ακόμη δεν έχει παραδοθεί – παρότι έχει ζητηθεί προ εννιά περίπου μηνών – το πόρισμα της έρευνας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τα αίτια της φονικής έκρηξης»
Σημειώνεται τέλος ότι οι δικαστικοί λειτουργοί έχουν αποστείλει (σσ με εντυπωσιακή πάλι καθυστέρηση 20 μηνών) στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ δημοσιοποιημένο από τον Μάρτιο του 2023 βίντεο από κάμερα περιφερειακού δρόμου στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς όπου δείχνει με μικρή ευκρίνεια την πιθανή διέλευση της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Προκειμένου να διαπιστωθεί από την ΕΛ.ΑΣ τυχόν χρονική απόκλιση από τον χρόνο της κίνησης του εμπορικού τραίνου, εκείνη την ημέρα.
Με πραγματογνώμονες να επισημαίνουν ότι «από το εν λόγω βίντεο δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για το φορτίο του τραίνου, παρότι έχει επιχειρηθεί να του δοθεί υπεραξία από κρατικούς παράγοντες. Σε μία προσπάθεια να δημιουργηθούν εντυπώσεις για έκρηξη που δεν οφείλεται σε εξωγενή παράγοντα».
IN.GR