• Επικαιρότητα
  • Ενδιαφέροντα
  • Αθλητική Φωνή
  • Piraeus News
    • Εν τη Πόλει
    • Πειραιάς
    • Λίγα λόγια και Σταράτα
    • Πειραιώτης
PiraeusNews
Εγγραφή
No Result
View All Result
PiraeusNews
No Result
View All Result
PiraeusNews
No Result
View All Result

Αγοραστική δύναμη: Τα «σύννεφα» που ακολουθούν την οικονομία από τη μείωση της

Χ. Αρζόγλου από Χ. Αρζόγλου
17 Απριλίου 2025
κατηγορία: Επικαιρότητα, Σημαντικά
Χρόνος Ανάγνωσης:2 λεπτά ανάγνωσης
A A
Αγοραστική δύναμη: Τα «σύννεφα» που ακολουθούν την οικονομία από τη μείωση της
Κοινοποίηση σε TwitterΚοινοποίηση σε Reddit
Στράτος Ιωακείμ

ΕπιμέλειαΣτράτος Ιωακείμ

Η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών στην Ελλάδα δεν μπορεί να «σηκώσει κεφάλι» συμπαρασύροντας κλάδους της οικονομίας.

Η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών στην Ελλάδα παραμένει από τις χαμηλότερες στην ΕΕ, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία. Παρά τις αυξήσεις στον κατώτατο μισθό τα τελευταία χρόνια, η ακρίβεια, ο πληθωρισμός και η αύξηση του κόστους ζωής περιορίζουν τη δυνατότητα των νοικοκυριών να καλύπτουν βασικές ανάγκες.

H ασφυκτική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι Έλληνες καταναλωτές τους οδηγεί συχνά σε φθηνότερες επιλογές, όπως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι υποσχέσεις της κυβέρνησης για ανάπτυξη και ευημερία ηχούν πλέον κενές μπροστά στην σκληρή πραγματικότητα των άδειων πορτοφολιών.

Οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα παρουσιάζουν σταθερή ανοδική τάση τα τελευταία χρόνια

Είναι χαρακτηριστικό πως τον Ιανουάριο του 2024 τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσώπευαν το 36% του καλαθιού νοικοκυριού. Αυτό το ποσοστό είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί σε 19 χρόνια έρευνας από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ). Το 2024, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ εκτιμάται στα 1,94 δισ. ευρώ, με το 20% να προέρχεται από ιδιωτικές ετικέτες.

Φθηνότερες επιλογές για να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια κάνουν τα ελληνικά νοικοκυριά.

Διάβασε Επίσης:

Αμερικανοί στρατηγοί πάνε Κίεβο, αλλά όχι για στρατιωτικές συμβουλές

Γιοβάνοβιτς: «Αποτυχία ότι δεν πήγαμε στο Μουντιάλ – Απογοητεύσαμε τον κόσμο»

Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη διείσδυση σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Παραδοσιακά ισχυρές κατηγορίες για τις ιδιωτικές ετικέτες περιλαμβάνουν τα προϊόντα χαρτιού και τα κατεψυγμένα τρόφιμα. Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη διείσδυση περιλαμβάνουν είδη νοικοκυριού, τρόφιμα (π.χ. ζυμαρικά, ρύζι, γάλα, φέτα) και είδη προσωπικής υγιεινής. Κατηγορίες με σημαντική διείσδυση ιδιωτικών ετικετών περιλαμβάνουν τα αλλαντικά, τα παγωτά, τις μαρμελάδες, τη κατεψυγμένη ζύμη και τα κονσερβοποιημένα/κατεψυγμένα λαχανικά.

Το 93% των Ελλήνων αγοράζει τακτικά τέτοια προϊόντα, έναντι 77% το 2010

Τα στοιχεία… «τρομάζουν»

Η συνεχής αύξηση του κόστους ζωής δεν περνά απαρατήρητη στην αγορά επηρεάζοντας το σύνολο της οικονομίας. Σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις της NielsenIQ (YTD στοιχεία μέχρι 30 Μαρτίου) υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων θα συνεχίσει να αυξάνει τον τζίρο του και το 2025, ωστόσο με πιο μετριοπαθή ρυθμό σε σχέση με πέρυσι.

Όσον αφορά στους πωλούμενους όγκους, η πρόβλεψη για την πορεία τους το 2025 είναι ότι θα παραμείνουν σχετικά αμετάβλητοι.

Σε ό,τι αφορά τις μεγαλύτερες προκλήσεις αυτήν τη στιγμή για τον κλάδο, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο κίνδυνο, ο οποίος θα μπορούσε να αποτελέσει τροχοπέδη στην αναπτυξιακή πορεία του κλάδου σε ποσοστά μεταξύ 56% και 53%, αντίστοιχα. Η κυβερνητική κανονιστική ρύθμιση της αγοράς βρίσκεται στην κορυφή σε ποσοστό 56% και 68%, αντίστοιχα.

Η αγοραστική δύναμη των πολιτών εξακολουθεί να παραμένει πολύ κάτω από το 2008.

Τα κακά… μαντάτα

Θυμίζουμε πως σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2024 που δημοσίευσε η Eurostat η Ελλάδα κατατάσσεται προτελευταία όσον αφορά το κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε όρους αγοραστικής δύναμης. Στη πρώτη θέση βρίσκεται το Λουξεμβούργο και στην τελευταία η Βουλγαρία. Η αγοραστική δύναμη των πολιτών εξακολουθεί να παραμένει πολύ κάτω από το 2008, πριν δηλαδή ξεσπάσει η κρίση χρέους, σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στις άλλες χώρες που γνώρισαν τα μνημόνια, όπως η Ιρλανδία, η Κύπρος και η Πορτογαλία.

Το κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) σε μονάδες αγοραστικής δύναμης διαμορφώθηκε για την Ελλάδα στο 70% του μέσου όρου της ΕΕ το 2024, από 69% το 2023 και 64% το 2021. Ηταν όμως 93 μονάδες το 2008 και το 2009, έχοντας υποχωρήσει έως τις 62 μονάδες το 2020.

Η αγοραστική δύναμη της Ελλάδας στις 70 μονάδες, όταν της ΕΕ είναι 100, σημαίνει ότι ο Ελληνας μπορεί να αγοράσει με τα ίδια χρήματα το 70% που μπορεί να αγοράσει ο μέσος Ευρωπαίος.

IN.GR

Σχετικά Άρθρα

Αμερικανοί στρατηγοί πάνε Κίεβο, αλλά όχι για στρατιωτικές συμβουλές
Επικαιρότητα

Αμερικανοί στρατηγοί πάνε Κίεβο, αλλά όχι για στρατιωτικές συμβουλές

20 Νοεμβρίου 2025
Γιοβάνοβιτς: «Αποτυχία ότι δεν πήγαμε στο Μουντιάλ – Απογοητεύσαμε τον κόσμο»
Αθλητική Φωνή

Γιοβάνοβιτς: «Αποτυχία ότι δεν πήγαμε στο Μουντιάλ – Απογοητεύσαμε τον κόσμο»

20 Νοεμβρίου 2025
Οι τέσσερεις αποδέκτες της συνέντευξης του Κυριάκου Μητσοτάκη
Επικαιρότητα

Οι τέσσερεις αποδέκτες της συνέντευξης του Κυριάκου Μητσοτάκη

20 Νοεμβρίου 2025
Κ. Μητσοτάκης: Πολύπλοκη η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα – Δεν έχει σημειωθεί όση πρόοδο θα θέλαμε
Επικαιρότητα

Κ. Μητσοτάκης: Πολύπλοκη η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα – Δεν έχει σημειωθεί όση πρόοδο θα θέλαμε

20 Νοεμβρίου 2025
Ανδρουλάκης: Ο Μητσοτάκης θέλει τον πολίτη «Χάρι Πότερ» για να μπορεί να ζει στο κύμα ακρίβειας
Επικαιρότητα

Ανδρουλάκης: Ο Μητσοτάκης θέλει τον πολίτη «Χάρι Πότερ» για να μπορεί να ζει στο κύμα ακρίβειας

20 Νοεμβρίου 2025
Σφοδρά πυρά ΚΚΕ σε Μητσοτάκη: Θυμήθηκε τώρα ότι η ευλογιά έχει θερίσει τα κοπάδια χιλιάδων κτηνοτρόφων
Επικαιρότητα

Σφοδρά πυρά ΚΚΕ σε Μητσοτάκη: Θυμήθηκε τώρα ότι η ευλογιά έχει θερίσει τα κοπάδια χιλιάδων κτηνοτρόφων

20 Νοεμβρίου 2025
Κούφια λόγια, κάλπικες υποσχέσεις – Είναι η διαδικασία των COP η λάθος λύση για το κλίμα;
Επικαιρότητα

Κούφια λόγια, κάλπικες υποσχέσεις – Είναι η διαδικασία των COP η λάθος λύση για το κλίμα;

20 Νοεμβρίου 2025
Ο Δήμος Πειραιά επενδύει στο μέλλον των παιδιών τουΕγκαινιάστηκε ο 18ος Βρεφονηπιακός Σταθμός στα Καμίνια
Πειραιάς

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν «Οι Αλάνες του Πειραιά»

20 Νοεμβρίου 2025
Φτάνει όχι άλλες κορώνες και παχιά λόγια Εταίρες της  συμφοράς όχι άλλες φανφάρες και τρόμος για Ρώσικη πολεμική Μηχανή . Την πάρτη σας κοιτάτε και τα πολεμοχαρή σχέδια σας .
Πειραιώτης

Φτάνει όχι άλλες κορώνες και παχιά λόγια Εταίρες της  συμφοράς όχι άλλες φανφάρες και τρόμος για Ρώσικη πολεμική Μηχανή . Την πάρτη σας κοιτάτε και τα πολεμοχαρή σχέδια σας .

19 Νοεμβρίου 2025
Γάζα: Η Χαμάς και άλλες οργανώσεις απορρίπτουν τη Διεθνή Δύναμη Σταθεροποίησης που προβλέπει το σχέδιο Τραμπ
Επικαιρότητα

Γάζα: Η Χαμάς και άλλες οργανώσεις απορρίπτουν τη Διεθνή Δύναμη Σταθεροποίησης που προβλέπει το σχέδιο Τραμπ

19 Νοεμβρίου 2025

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Τσίπρας για Πολυτεχνείο: 52 χρόνια μετά, δεν είναι μνημείο του χθες, αλλά η μνήμη του αύριο

    Τσίπρας για Πολυτεχνείο: 52 χρόνια μετά, δεν είναι μνημείο του χθες, αλλά η μνήμη του αύριο

    305 κοινοποιήσεις
    Share 122 Tweet 76
  • Ατάκες μπαρούφες Πολιτικών που σίγουρα τις ζήσαμε γιατί τις εφήρμοσαν  κιόλας .

    306 κοινοποιήσεις
    Share 122 Tweet 77
  • Η κατάρα των Τεμπών ξεκινά από την μυθολογία  με τον Πύθωνα .

    412 κοινοποιήσεις
    Share 165 Tweet 103
  • Αμερικανοί στρατηγοί πάνε Κίεβο, αλλά όχι για στρατιωτικές συμβουλές

    305 κοινοποιήσεις
    Share 122 Tweet 76
  • Γιοβάνοβιτς: «Αποτυχία ότι δεν πήγαμε στο Μουντιάλ – Απογοητεύσαμε τον κόσμο»

    305 κοινοποιήσεις
    Share 122 Tweet 76

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΑΤΙΑ

  • Αθλητική Φωνή (124)
  • Εν τη Πόλει (201)
  • Ενδιαφέροντα (33)
  • Επικαιρότητα (2.221)
  • Λίγα λόγια και Σταράτα (105)
  • Πειραιάς (104)
  • Πειραιώτης (144)
  • Σημαντικά (2.701)
  • Χωρίς κατηγορία (45)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Copyright © 2024 Piraeus News

No Result
View All Result
  • Επικαιρότητα
  • Ενδιαφέροντα
  • Αθλητική Φωνή
  • Piraeus News
    • Εν τη Πόλει
    • Πειραιάς
    • Λίγα λόγια και Σταράτα
    • Πειραιώτης

© 2023 DailyTVRadio - Web Design & Development by .