Αυξάνονται οι κάμερες στα φανάρια, προκειμένου να «συλλαμβάνονται» επ’ αυτοφώρω οι παραβάτες.
Το μοντέλο του «έξυπνου» φαναριού, που εφαρμόστηκε πιλοτικά στον Άλιμο, θέλει να επεκτείνει η Τροχαία, με την εγκατάσταση καμερών σε περισσότερα σημεία του Λεκανοπεδίου.
Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό έχει προχωρήσει η διαδικασία προμήθειας και έχει βρεθεί ο ανάδοχος για τις 300 κάμερες που θα τοποθετηθούν συνολικά.
Με το μέτρο αυτό, η Τροχαία, η Περιφέρεια Αττικής και το αρμόδιο υπουργείο εκτιμούν ότι θα περιορίσουν τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και κατ’ επέκταση τα τροχαία ατυχήματα.
Που θα τοποθετηθούν
Κατά προτεραιότητα, οι κάμερες θα τοποθετηθούν σε φανάρια με υψηλή κίνηση οχημάτων και σε κεντρικούς αυτοκινητόδρομους του Λεκανοπεδίου.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, τα πρώτα ζεύγη καμερών θα μπουν στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας –και συγκεκριμένα στη συμβολή της με την Βασιλέως Κωνσταντίνου, καθώς και στη λεωφόρο Αλεξάνδρας.
Σε δεύτερο στάδιο, θα τοποθετηθούν σε αρκετά σημεία της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα φανάρια που θα… ενισχυθούν με κάμερες είναι αυτά που συμβαίνουν συχνά σοβαρά ατυχήματα μετά από παραβάσεις που σχετίζονται με τον ερυθρό σηματοδότη.
Πως λειτουργούν
Ο βασικός ρόλος των καμερών που θα τοποθετηθούν στα φανάρια θα είναι να «πιάνουν» εκείνους που παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, προκαλώντας συχνά ατυχήματα στο δρόμο.
Ειδικότερα, η κάμερα θα ενεργοποιείται με το που ανάψει το κόκκινο φανάρι και θα μπορεί να καταγράψει όχημα που κινείται με ταχύτητα μέχρι 250 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Το λειτουργικό σύστημα που διαθέτει, δημιουργεί μια εικονική γραμμή στο οδόστρωμα. Εφόσον το όχημα διασχίσει αυτή την κόκκινη εικονική γραμμή, υποπίπτοντας σε παράβαση, η έξυπνη κάμερα λαμβάνει μια φωτογραφία της πινακίδας του οχήματος.
Στη συνέχεια, αποθηκεύει τις φωτογραφίες που δείχνουν το όχημα να πλησιάζει και να περνά τον ερυθρό σηματοδότη, ενώ για την απόδειξη της παράβασης θα αποθηκεύεται και το σχετικό βίντεο.
Στα στοιχεία που θα καταγράφει η κάμερα περιλαμβάνονται πέρα από τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος και η ημερομηνία, αλλά και η ακριβής ώρα που σημειώθηκε η παράβαση.
Τέλος, το σχετικό υλικό θα διαβιβάζεται στις αστυνομικές αρχές που θα μεριμνούν για την βεβαίωση του σχετικού προστίμου των 700 ευρώ.
Τι πρέπει να γίνεται στο φανάρι
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα οχήματα θα πρέπει να ακινητοποιούνται πριν την κάθετη προς το οδόστρωμα λευκή γραμμή, με την οποία οριοθετείται η διάβαση των πεζών.
Ωστόσο, πολλές φορές αυτό δεν συμβαίνει, με αρκετούς οδηγούς να θέλουν να «βγουν μπροστά» από την ουρά στο φανάρι. Επίσης, ακόμα περισσότεροι είναι οι οδηγοί δικύκλων που αδιαφορούν για τη διάβαση πεζών, δημιουργώντας πολύ συχνά πρόβλημα στους πεζούς που θέλουν να περάσουν από τη μία πλευρά στην άλλη.
Σύμφωνα με το άρθρο 39 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που αναφέρεται στη «Συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς», οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο 200 ευρώ, ενώ προβλέπεται αφαίρεση άδειας οδήγησης και άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες, καθώς και ποινή 7 βαθμών στο point system.
in.gr